گروه صنعتی رابین متال
دوشنبه , اردیبهشت ۳۱ ۱۴۰۳
خانه / خاک سرب / قیمت خاک سرب اکسیدی زنجان

قیمت خاک سرب اکسیدی زنجان

خاک سرب اکسیدی زنجان، یکی از محصولاتی است؛ که بسیاری از خریداران کانی های معدنی به دنبال آن هستند. عوامل گوناگونی قیمت خاک سرب اکسیدی را تعیین می کنند.

همه مردم به طور مداوم با اشیاء و وسایل فلزی سر و کار دارند. اما فلزاتی که ما به این شکل می بینیم؛ از ابتدای پیدایش به این شکل نبوده اند. اغلب فلزاتی که ما به چشم می بینیم؛ در معادن طبیعی به صورت ترکیب با مواد دیگر یا حتی به شکل پودر یافت شده اند.

به طور کلی عملیات زیادی لازم است؛ تا یک فلز از شکل کانی معدنی بیرون آمده و در ساخت ابزارهای مختلف به کار گرفته شود.

برای خرید خاک سرب با بالاترین کیفیت با ما در تماس باشید.

قیمت خاک سرب اکسیدی زنجان

مهمترین معادن خاک سرب در ایران

مهمترین معادن خاک سرب در ایرانبه طور کلی سه نوع منبع عمده ی سرب در جهان وجود دارد، منابع طبیعی، غیر طبیعی و منابع شغلی.

در منابع طبیعی می توان به سرب در سنگ، آب، خاک، هوا و گیاهان اشاره کرد. در منابع غیر طبیعی نیز می توان به دودکش ها، فاضلاب کار خانه های صنعتی، اگزوز اتومبیل و…اشاره نمود.

 خاک سرب یکی از ارزشمندترین ماده معدنی های شناخته شده در ایران می باشد که ذخیره آن بیشتر از ۲۱۰ میلیون تن است. ایران دومین کشور تولید کننده سرب در کشورهای خاورمیانه است و از این نظر خرید و فروش سرب در ایران بازار رو به رشد و البته موفقی را دارا است. 

خاک سرب از معدن های کوهستانی و بزرگ و همراه با مواد معدنی دیگر استخراج می شود. معدن هایی مانند روی، نقره، مس و آهن. فعالیت جداسازی این مواد ها توسط دستگاهای پیشرفته و طبق استاندارد های کارخانه ای صورت می گیرد.

طبق آخرین آماری که از وزارت صنایع و معادن وجود دارد، در حال حاضر ۴۳ معدن سرب در ایران موجود است که در بین این تعداد معدن تنها ۲۶ فقره با حدود ۲۲۳ میلیون تن ذخیره قطعی فعال هستند.

چگونگی استخراج خاک سرب معدنی

چگونگی استخراج خاک سرب معدنیسرب یکی از مواد معنی پرکاربرد است و از نظر اقتصادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. برای استخراج و بهره برداری هرچه بهتر  از این سرب مراحل ساده ای وجود دارد.

یکی از روش های ساده و جدید آن به منظور استخراج خاک سرب، استخراج حلالی می باشد. در روش حلالی تصفیه پساب های صنعتی و محلول ها صورت می گیرد که طی این فرایند یون های فلزی از یک دیگر جدا خواهند شد. می توان در این روش از خاک هایی با عیار ۴ تا ۸ درصد استفاده نمود. عیار مورد استفاده در روش های سنتی بیشتر از ۱۲ درصد می باشد. کارایی استفاده از روش حلالی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد بیشتر از روش های سنتی است.

روش دیگر استخراج فناوری Doe run است که با استفاده از این فناوری یک فرایند شیمیایی برای حل کنسانتره سرب به محلول استفاده می شود سپس با استفاده از جریان الکتریکی، سرب معدنی از محلول استخراج می شود. این فرایند شبیه فرایند الکترونی می باشد ک برای استخراج روی کاربرد دارد.

چون ترکیبات سرب در حلال ها به میزان کم پیدا می شود، به همین علت برای اینکه مقدار سرب بیشتری به دست اوریم و داشته باشیم از روش پیتومرالوژی (خشک) استفاده می کنیم. روش های استخراج سرب به دو روش عمده ی سنتی و جدید تقسیم می شوند.

روش سنتی که به آن روش کوره بلند هم می گویند روشی بسیار پرکاربرد است و در حال حاظر درصد زیادی برای بوجود اوردن سرب ازین روش استفاده می کنند و به دلایلی همچون الودگی بیشتر، حجم بالای سرمایه گذاری انرژی پایین تر این روش در حال کنار گذاشته شدن این روش است. در این روش برای تهیه سرب از سه روش زیر استفاده می شود:

 ۱)_مرحله زینتر:

کنسانتره سرب را حرارت داده تا ترکیبات سولفوری به اکسید سرب تبدیل شود و مواد فرار و ترکیبات ناپایدار از کنسانتره خارج بشوند.

۲)_مرحله ذوب و احیا:

کنسانتره تسویه شده به همراه مواد لک و کمک ذوب وارد کوره بلند شده و با تاثیر دمش اکسیژن و حرارت گازهای احیایی تشکیل می شود. این امر موجب می شود ما به سرب خالص دسترسی پیدا کنیم. سرب وارد فاز مذاب شده و باعث شده ناخالصی های همراه با سربار سازه ها،به سرباره خواهند رفت.

۳)_مرحله تصویه.

عیاره سربی ک از کوره بلند بدست می اید ۹۷ درصد است. برای اینکه این درصد را ۹/۹۹ درصد افزایش دهیم ناخالصی هایی مانند همچون  cu ,ag ,cd ,zn حذف خواهندشد.

نام روش های جدید:

  • روش کالدو یا TBRC
  • روش KIVCAT
  • روش QSL
  • روش اتوکومپو

در روش هایی که در قسمت بالا به آن ها اشاره شد برخلاف روش سنتی یا کوره بلند استخراج سرب از کانه در یک مرحله انجام می شود. احتیاج به تسویه جداگانه کنسانتره نیست. همانند روش سنتی نیاز است که سرب خامی که به دست امده است، برای افزایش عیار تحت عملیات تسویه قرار دهند. 

خاک سرب اکسیدی در کجا کاربرد دارد؟

خاک سرب اکسیدی در کجا کاربرد دارد؟

از قدیم تا به امروز خاک سرب برای مصارف مختلف سنتی و مدرن استفاده می شود. استخراج و صادرات این ماده معدنی میتواند باعث ارز آوری و همچنین سبب اشتغال شود و از گذشته تا حال به آن توجه زیادی شده است و کشورهای زیادی خواهان سرب معدنی باکیفیت ایران هستند.

استخراج خاک سرب و استفاده از آن، از جمله مهم ترین کاربردهای خاک سرب می توان موارد زیر را نام برد.

  • یاتاقان سازکه باطری سازی
  • صنایع چاپ (به عنوان مثال ساخت حروف سربی)
  • لعاب کاری و ساخت مخزن برای نگهداری اسید سولفوریک
  • اجزای الکترونیکی
  • روکش کابل و مهمات
  • سرامیک
  • شیشه های سرب دار

از دیگر کاربرد های خرید خاک سرب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سازه های ساختمانی
  •  کاخ ها و کلیسا های بزرگ اروپا در وسایل تزئینی
  • سقف ها
  • لوله ها و پنجرها

تمام این مواردی که در  بالا ذکر شده است دارای مقادیر قابل توجه ای سرب هستند. همین طور از خرید خاک سرب و استفاده از آن در بام منازل به عنوان دزدگیر برای محافظت اتصالات در مقابل باران  مورد استفاده قرار می گیرد.

مرکز خرید خاک سرب اکسیدی زنجان

مرکز خرید خاک سرب اکسیدی زنجان

معادن زنجان از جمله معادن مهم و ارزشمند سرب کشور می باشد. معادن سرب انگوران در شهر زنجان بزرگترین تولید کننده در ایران است. خاک سرب زنجان از نظر عیار بالای فلز محتوی از معادن نادر در جهان است.

خرید خاک سرب با بهترین کیفیت و درجه یک بودن و تصفیه شده ذرات آن برای ساخت ساختمانی و بنایی به راحتی صورت می پذیرد.

باید به این نکته توجه داشت که قیمت فروش خاک سرب اکسیدی زنجان در شهرهای مختلف متفاوت است. مشتریان گرامی می توانند هم بصورت انلاین خرید خود را انجام دهند هم بصورت مستقیم بدون وجود هیچ دلالی. 

خاک سرب اکسیدی زنجان از معدن بزرگ و قدیمی تهیه می شود و در کارخانه های مدرن و مطلوب نگهداری و پرداخت می شود.

همچنین یکی دیگر از آپشن های مثبت خرید خاک سرب اسیدی زنجان این است که مشاوره و اطلاع قبل از خرید خاک معدنی دراختیار مشتری قرار می گیرد تا تجارتی پر سود و حساب شده ای داشته صورت بگیرد. قابل ذکر است که خرید از این مرکز این اطمینان را به شما می دهد که خرید خود را به موقع و در زمان حساب شده و دقیق به دست مشتری برساند.

قیمت فروش خاک سرب زنجان در جاهای و شهرستان های مختلف ایران تفاوت دارد که می توان گفت دلیل آن هزینه های آیاب و ذهاب است. چند دلیل تفاوت قیمت های خاک سرب اکسیدی قابل ذکر:

  • خواستگاه(معدن)
  • نحوه ی تولید
  • ترکیبات
  • درجه ی خلوص 
  • نحوه ی خرید

به دلیل زیاد بودن این خاک با وجود کیفیت بالایی که دارد، هزینه خرید بسیار به صرفه و ارزان دارد. یکی دیگر از دلایل ارزان بودن خاک سرب این است که در حجم زیاد به فروش میرسد و این مسئله باعث می شود از قیمت آن کاسته شود.

مشتریان می توانند خاک سرب اسیدی مورد نیاز خود را از طریق سایت های معتبر به صورت انلاین خریداری کنند، محصول مورد نظر مستقیما توسط تولید کننده آن به فروش می رسد. یکی از مزایای خرید از سایت و به صورت اینترنتی افزایش سرعت در خرید و فروش می باشد که در این صورت باعث صرفه جویی در وقت هم می شود. 

شرکت ما نیز در این عرصه بزرگ فعالیت نموده و میتوانیم با اطمینان بگوییم که با خرید خاک سرب از ما، خریدی مطمئن، ایمن و آسان را تجربه خواهید. دغدغه ما سهولت در خرید و رضایت مشتریان از خرید از ماست.

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مهدی یوسفی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09128512511
شماره تلفن ثابت:02171053047
شماره فکس:02171053049
آدرس کانال: Rabinmetal@
پاسخگویی تلگرام: Rabinmetal1@
پاسخگویی واتس اپ: کلیک کنید
پست الکترونیکی: Info@Rabinmetal.com

مطلب پیشنهادی

نحوه پیدایش معدن سرب و روی

مقدمه: تعریف و بررسی معدن سرب و روی معادن سرب و روی، به عنوان دویک …