گروه صنعتی رابین متال
دوشنبه , اردیبهشت ۳۱ ۱۴۰۳
خانه / خاک روی / خریدار خاک معدنی روی اکسیدی یزد

خریدار خاک معدنی روی اکسیدی یزد

خریدار خاک معدنی روی اکسیدی یزد را نمایندگی ویژه آن که بهترین فعالیت های اقتصادی عمده را رهبری می کند بخواهید. بهترین تامین کننده و خریدار توسط بازار بزرگ و جدید امروزی به آسانی در دسترس است.

در نمایندگی انواع مواد معدنی می توان بهترین پخش کننده و همچنین خریدار خاک معدنی روی اکسیدی یزد را در مدت زمان کمی بیابید. همه گونه خدمات خرید و فروش در آن می توان یافت.

قیمت های مصوب در بازار اصلی تابعی است از بازار موجود در کشور ولی به جهت عمده فروشی می توان نرخ بهتری را نیز مشاهده کرد.

روی که با نام زینک (zinc) نیز شناخته می‌شود عنصری شیمیایی می‌باشد با علامت اختصاری zn با دانه بندی بسیار ریز که در آب نامحلول می‌باشد. 

بیست و سومین عنصر در لایه پوسته زمین روی است. 

رنگ روی در شرایط مختلف متغیر است، در حالت اصلی فلز روی به رنگ سفید متمایل به آبی ست که در مجاورت با رطوبت هوا تیره رنگ می‌شود و در زمان فرآوری در حین احتراق به رنگ سبز تغیر رنگ می‌دهد.
این فلز جزو پر استفاده‌ترین فلزات در جهان است و رتبه آن بعد از آهن، آلومینیوم و مس چهارمین فلز پر استفاده می‌باشد. 

خریدار خاک روی اکسیدی یزد می‌تواند در این سایت از معادن خاک روی یزد به طور مستقیم خرید انجام دهد. 

خریدار خاک معدنی روی اکسیدی یزد

نحوه استخراج و فرآوری خاک روی

نحوه استخراج و فرآوری خاک رویآمار منابع و معادن خاک روی اکسیدی، نحوه استخراج خاک روی و فرآوری خاک روی را در اینجا بخوانید.
منابع و معادن روی:
در جهان خاک روی در کشورهای زیادی وجود دارد و تا کنون پنجاه کشور اقدام به استخراج از منابع روی خود در معادن نموده‌اند که برخی از کشورها مانند چین، کانادا، استرالیا، اروپا و پرو از بزرگترین کشورهای دارای منابع معدنی روی هستند.
به طور کلی در طبیعت سرب و روی دو عنصری هستند که در اغلب موارد با هم همراهند.
برآوردها حاکی از آن است که ۷۰ درصد از معادن دارای هر دو عنصر روی و سرب می‌باشند البته مقادیر روی موجود در آنها بیشتر از سرب است.
طبق آمارهای ارائه شده توسط وزارت صنایع و معادن، ایران دارای ۴۳ معدن روی و سرب می‌باشد که در مناطق مختلف کشور قرار گرفته است.
البته در حال حاضر از بین این ۴۳ فقره معدن ۲۶ فقره فعال می‌باشد و چیزی حدود ۲۲۳ میلیون تن روی و سرب در خود ذخیره دارند که به طور میانگین در طول سال حدود ۲ میلیون تن از این معادن مواد معدنی روی و سرب استخراج می‌گردد.
مهمترین معادن ایران حدود ۳ درصد از ذخایر روی و سرب را در خود جای داده‌اند و در راستای همین میزان ذخایر با تولید ۲/۱۲ درصد روی جهان در رتبه پانزدهم ایستاده است.
از مهمترین معادن موجود در ایران معادن یزد می‌باشد که استخراج و فرآوری از آن موجب اشتغال در این شهر شده و علاوه بر آن کیفیت بالای خاک روی آن موجبات صادرات این ماده معدنی مهم را فراهم نموده و با صادرات آن موجب ارز آوری در کشور شده است.
جهت فرآوری روی از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که عبارتند از: روش ولز، روش هیپ لیچینگ، روش استخراج حلالی و فناوری Doe run. 

طبقه بندی انواع خاک روی

طبقه بندی انواع خاک رویبه طور معمول روی در طبیعت در ترکیبات اکسیدی، سولفیدی، کربناتی و سیلیکایی یافت می‌شود. این مواد به میزان قبال توجهی در طبیعت وجود دارد.
خاک روی در بازار مصرف بر حسب عیار آن به سه دسته تقسیم می‌شود که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم. 

  • خاک روی کم عیار: این خاک که قیمت کمتری هم در مقابل عیارهای دیگر دارد از مقدار کمتری روی برخوردار است و عیارش ۷ می‌باشد. 
  • خاک روی عیار متوسط: عیار این دسته از خاک روی معمولا ۱۲ است و در بازار با قیمت‌های مناسب‌تری بفروش می‌رسد. 
  • خاک روی عیار بالا: وقتی صحبت از خاک روی عیار بالا به میان می‌آید یعنی درصد عیار روی خاک خیلی بالاست و به بالاتر از ۱۸ می‌رسد، این نوع خاک به علت میزان بالای روی موجود در آن با قیمت بالاتری بفروش می‌رسد و در تولید شمش روی استفاده می‌گردد. 

عملکرد خاک روی اکسیدی

عملکرد خاک روی اکسیدیامروزه عملکرد روی بر خاک از اهمیت بالایی برخوردار است و در این باره توسط محققان تحقیقات بسیاری صورت گرفته است.
از رایج‌ترین کمبودهای گیاهان زراعی کمبود روی است که به طور میانگین ۵۰ درصد از اراضی زیر کشت در جهان از مقادیر کم روی قابل دسترس برای گیاهان برخوردار می‌باشند البته این به معنای کم بودن روی در خاک زمین‌های زراعی نیست بلکه روی موجود در خاک‌ها قابل دسترسی برای ریشه گیاهان نیست وگرنه مقدار کل خاک روی در این زمینها بالا است.
یکی از دلایل عدم جذب عنصر روی توسط گیاهان از خاک خشک می‌باشد.
یکی از ضروریات مورد نیاز بدن انسان، حیوانات و گیاهان عنصر روی است به طوری که از ضروری‌ترین و بالاترین فلز موجود در بدن انسان بعد از آهن فلز روی می‌باشد که در تمامی آنزیمهای بدن وجود دارد.
در مغز، عضله، کلیه و یا کبد انسان بیشترین میزان عنصر روی یافت می‌شود و در مردان در پروستات این عنصر حتی بیشتر از اندام ذکر شده موجود است بنا بر این فلز روی نقش حیاتی و اساسی در بدن جانداران ایفا می‌کند و در عملکرد پروستات و رشد سیستم تولید مثل نقشی حیاتی دارد.
در سالهای گذشته مطالعات زیادی بر روی عملکرد روی در مکملهای غذایی حاوی روی در بدن انسان و همچنین عملکرد اثرات درمانی آن انجام گرفته و در مطالعات انجام شده مشخص شده است که ۱۰ درصد از پروتئین های بدن انسان به روی متصل شده است.
در جهان بیشترین بازار مصرف فلز روی که حدود ۹۱ درصد فلز روی تولید شده را به خود اختصاص می‌دهد در صنایع گالوانیزه است و پس از آن در صنایع ریخته گری مانند خودروسازی و ساختمان از فلز روی استفاده می‌شود.
از دیگر استفاده فلز روی در کشاورزی، دارویی و آرایشی نیز می‌توان اشاره کرد.
نامحلول بودن اکسید روی در آب، قدرت بالای خاصیت فعال کنندگی آنزیم‌های انسانی و حیوانی، مقاومت در برابر اشعه، چسبندگی بالا در کنار پوشش دهی عالی و عایق بودن در برابر حرارت و امواج الکتریکی بخشی دیگر از خصوصیات فلز روی حاصل از خاک معدنی روی می‌باشد. 

بازار خرید خاک معدنی روی یزد

بازار خرید خاک معدنی روی یزدسود آور بودن شرکت‌های فعال در عرصه خرید و فروش روی در جهان باعث شده تا شرکت‌ها و افراد زیادی وارد بازار خرید و فروش این عنصر با ارزش شوند.
از همین رو خاک روی در کشور یکی از محصولات ارزشمند تلقی شده و بازارهای زیادی را به خود منعطف نموده است.
قیمت خرید خاک معدنی روی یزد بر اساس قیمت جهانی و داخلی روی و همچنین عرضه و تقاضا تعیین می‌گردد. خوشبختانه کارخانه‌های فرآوری روی در ایران با بروزترین تجهیزات و فناوری‌های جدید به روش‌های نوین اقدام به استخراج روی از خاک معدنی روی می‌کنند و این عنصر با اهمیت را با بهترین کیفیت ممکن وارد بازار می‌کنند.
دیگر عوامل موثر در قیمت خاک روی در بازار خرید کشوری است که خاک روی در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد چرا که در کشورهایی با اقتصاد رشد یافته مصرف روی کاهش پیدا می‌کند و در کشورهایی که در حال توسعه هستند، مصرف روی روند افزایشی دارد.
در کشورهای در حال توسعه به علت رو به رشد بودن زیر ساخت‌ها و افزایش تولید، سازه‌ها و ماشین آلات تقاضا برای خرید خاک روی بیشتر است و بر همین اساس قیمت فرآورده‌های خاک روی نیز افزایش می‌یابد.
در نتیجه عرضه و تقاضا بر روند قیمت گذاری خاک روی در بازار خرید و فروش این فرآورده معدنی ارتباط مستقیمی دارد.
در پوسته زمین هنوز به وفور خاک روی یافت می‌شود، اکتشاف‌ها در حال گسترش هستند و شرکت‌ها در حال راه اندازی کارخانه‌های فرآوری و ذوب فلز روی هستند.
بر همین اساس هنگامی که قیمت خاک روی و مشتقات آن افزایش پیدا کند روند رو به رشد این پروژه‌ها به علت تامین مالی و سرمایه گذاری‌ها آسان‌تر خواهد بود.
در ایران به علت تناژ بالای استخراج انواع خاک روی در معادن و فرآوری با بهترین کیفیت در کارخانه جات و عرضه آن در بازار مصرف پایداری نسبی در بازار خرید بوجود آمده است لیکن خریداران و فروشندگان خاک معدنی روی می‌توانند با مراجعه به بخش‌های مختلف این سایت از امکانات آن بهره مند گردند. 

جهت خرید و فروش این محصول میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مهدی یوسفی
راه های ارتباطی:
شماره موبایل: 09128512511
شماره تلفن ثابت:02171053047
شماره فکس:02171053049
آدرس کانال: Rabinmetal@
پاسخگویی تلگرام: Rabinmetal1@
پاسخگویی واتس اپ: کلیک کنید
پست الکترونیکی: Info@Rabinmetal.com

مطلب پیشنهادی

نحوه پیدایش معدن سرب و روی

مقدمه: تعریف و بررسی معدن سرب و روی معادن سرب و روی، به عنوان دویک …